Blog

10 redenen waarom yoga ECHT voor IEDEREEN is

Ooit afgevraagd waarom yoga zo populair is? Heel simpel, omdat het was bedoeld om dat te zijn: een helende, versterkende, kalmerende en 'empowering' practise die iets biedt voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht, ras, lengte, figuur, achtergrond, en ja, zelfs conditie!
 
Geloof je me niet? Hier zijn mijn top tien van redenen waarom yoga absoluut voor iedereen is.

1. Het verlicht stress.

Verder lezen

Start je zomer goed met Summer STRONG!

Fit & Fabulous je zomer kickstarten?

Vanaf 1 april (nee, geen grap ;-) starten we met het 28 dagen Summer STRONG programmma. Elke dag een nieuwe nederlandstalige(!) les gebaseerd op de easy-going Strala STRONG van Tara Stiles en Core Strength Vinyasa van Sadie Nardini. Elke les duurt maar 12 minuten, dus geen tijd = geen excuus!

Verder lezen

De risico’s van online yoga (en hoe je het veilig kunt doen)

Je hoeft maar ‘online yoga’ in te typen in Google en je wordt direct overspoeld met websites en Youtube video’s. “Geweldig toch?” hoor ik je denken.

Ja, dat is zeker geweldig - als je al vaker aan yoga hebt gedaan of heel goed engels spreekt.
Want de meeste yoga video’s op Youtube zijn gericht op mensen die al ervaring hebben en zijn voor 99% in het engels.

Wat je al snel zult merken als je wilt beginnen met yoga, maar niet naar een yogastudio in de buurt wilt of kunt gaan, is dat de gratis video’s die je online vindt niet geschikt zijn voor beginners. 

Verder lezen

3 redenen om Yin yoga te doen

1. Yin yoga richt zich op het versterken van de gewrichten en bindweefsels daaromheen

Bindweefsels zijn anders dan spieren en moeten dan ook anders worden getraind. In plaats van de ritmische samentrekking en ontspanning waardoor de spieren het beste rekken, reageert bindweefsel het beste op een langzame, constante belasting. Als je bindweefsels zachtjes belast door het voor een lange tijd aanhouden van een yin pose, zal het lichaam reageren door ze wat langer, soepeler en sterker te laten worden en dat is precies wat je wilt.

Verder lezen

Drop The Struggle - Doe meer met meer 'Ease'

Yoga is iets wat je in feite altijd en overal kunt doen. Een simpele ademoefening is al genoeg om jezelf even te ontspannen en eenvoudige stretches die je met aandacht doet helpen voorkomen dat stress zich vastzet in je lichaam. Als je yoga doet met een mindset van 'ease' - rustig aan, voel wat goed voelt voor jouw lichaam, verzachten in plaats van aanspannen - dan zul je snel merken hoe makkelijk het is om die ontspanningsrespons op te roepen.

Verder lezen

GRATIS Goede Start 2017 Programma

Tadadataaa!
Hallo yogi's! We hebben een geweldig programma voor je als je gaat beginnen met yoga en om je te helpen wegwijs te worden op onze site:

Verder lezen

Waarom Yoga op je 'Goede Voornemens' lijst moet

Het is december en de oude (of nieuwe) dagboeken worden tevoorschijn gehaald. Want december is DE tijd voor reflectie en om een plan te maken voor het nieuwe jaar. Een plan voor je familie, voor jezelf, voor een gezond lichaam en een stress-vrije geest. 

De laatste twee zijn gemakkelijk uit te voeren door het opnemen van yoga in je goede-voornemens-lijst. Wij geven je zes goede redenen waarom yoga een van je goede voornemens voor het komende jaar zou moeten zijn. Immers, het is alom bewezen dat deze eeuwenoude manier van leven werkt!

Verder lezen

Yoga Playlist voor de Feestdagen

Sinterklaas, Kerst en Oud-en Nieuw komen eraan! Gezellig met familie en vrienden eten en drinken, misschien wat spelletjes doen. Maar naast gezelligheid levert het meestal ook behoorlijk wat stress op. Kado's kopen, wat trek je aan, wat ga je koken. En tijdens de feestdagen schiet gezonde beweging er vaak bij in. Daarom hierbij een playlist voor beweging en ontspanning, net wat je nodig hebt.

Verder lezen

10 Top Redenen Om Yoga Te Doen

1. Yoga verbetert je immuunsysteem

Elke vorm van beweging is zeer geschikt voor het gezondhouden van het immuunsysteem. Maar yoga's twists, omkeerhoudingen, achteroverbuigingen en kalmerende houdingen stimuleren het lichaam om meer tijd door te brengen in de rust-en-herstel-modus en minder in de vecht-of-vlucht-modus, dat stress en ontstekingen veroorzaakt en het immuunsysteemdrastisch verlaagt.

Verder lezen

Yoga-tips om te onthouden

Ben je net gestart met yoga? Hier een paar tips die je kunt toepassen om je practise optimaal te ervaren en ervan te genieten zonder blessures. Het belangrijkste: doe het rustig aan en forceer je niet.
    
Nooit vergeten te ademen
Focus op je ademhaling, dat is je gids voor de yogahoudingen. Als je je adem inhoudt verkramp je. Alle bewegingen vloeien voort uit de ademhaling. Door diep in en langzaam uit te ademen werkt je lichaam beter en wordt je hoofd rustiger. 
    

Verder lezen