Blog

We hebben nu ook een Youtube Channel!

Wil je eens een lesje proberen of wat voorproefjes zien, kijk dan op ons Youtube Channel. Hier staan verschillende korte lessen en trailers van cursussen om je een idee te geven.

Verder lezen

5 Redenen om elke dag Zonnegroeten te doen

Zelfs als je geen tijd hebt voor een volledig yoga-uur per dag, zijn Zonnegroetjes een geweldige manier om je yoga practise levend te houden en een beetje yoga-goedheid in je dag te stoppen. Consistentie is de sleutel, en het is beter om een dagelijkse practise van 20 minuten te doen dan een ​​of twee keer per week een onregelmatige training, zelfs als deze langer is.

Verder lezen

Wat goed voelt is goed

In een yogales zijn we gewend om mee te doen met de docent, er vanuitgaande dat die weet wat goed voor ons is. Ook in de rest van ons leven doen we dit. We laten ons leiden door die leraar, manager of ouder die het allemaal lijkt te weten.

Maar als het gaat om jouw lichaam, jouw gevoel, jouw leven is er maar een expert, en dat ben je zelf. Bij Strala yoga is er dan ook geen leraar, maar een 'Guide' - een gids die je de weg wijst, je aanwijzingen geeft waar nodig voor de veiligheid, maar jou het pad laat bewandelen op je eigen manier.

Verder lezen

Je adem als brandstof voor beweging

In yoga speelt de ademhaling een hele belangrijke rol. Het is de basis voor alles wat we doen. Een diepe ademhaling maakt ruimte om te bewegen, te onderzoeken, te voelen en te herstellen.

De voornaamste twee toepassingen van de adem in de Strala Yoga practice: als brandstof voor de beweging en om bewuster te voelen. 

Verder lezen

Ontspan in 12 minuten

Strala Yoga is een fijne vorm van yoga, waarbij je vanuit zachtheid leert bewegen, ademen en voelen wat je lichaam op dit moment nodig heeft. Probeer het maar eens met deze gratis Strala Gentle les - ideaal als je spanning wilt loslaten en een moment voor jezelf wilt nemen.

Verder lezen

Tutorial: Neerkijkende Hond naar Lage Lunge houding

De transitie van Neerkijkende Hond naar Lage Lunge houding is een van de meest voorkomende transities in dynamische yogastijlen zoals Strala, Flow, Power en Vinyasa yoga. Maar als beginnende yogi kan het best een uitdaging zijn!

Hier een aantal handige tips en tricks om de flow erin te houden. En een 'hack' voor als je geen Neerkijkende Hond wilt doen ;-)

Verder lezen

10 redenen waarom yoga ECHT voor IEDEREEN is

Ooit afgevraagd waarom yoga zo populair is? Heel simpel, omdat het was bedoeld om dat te zijn: een helende, versterkende, kalmerende en 'empowering' practise die iets biedt voor iedereen, ongeacht leeftijd, geslacht, ras, lengte, figuur, achtergrond, en ja, zelfs conditie!
 
Geloof je me niet? Hier zijn mijn top tien van redenen waarom yoga absoluut voor iedereen is.

1. Het verlicht stress.

Verder lezen

Start je zomer goed met Summer STRONG!

Fit & Fabulous je zomer kickstarten?

Doe dan mee met het 28 dagen Summer STRONG programmma. Elke dag een nieuwe nederlandstalige(!) les gebaseerd op de easy-going Strala STRONG van Tara Stiles en Core Strength Vinyasa van Sadie Nardini. Elke les duurt ongeveer 10 minuten, dus geen tijd = geen excuus!

Verder lezen

De risico’s van online yoga (en hoe je het veilig kunt doen)

Je hoeft maar ‘online yoga’ in te typen in Google en je wordt direct overspoeld met websites en Youtube video’s. “Geweldig toch?” hoor ik je denken.

Ja, dat is zeker geweldig - als je al vaker aan yoga hebt gedaan of heel goed engels spreekt.
Want de meeste yoga video’s op Youtube zijn gericht op mensen die al ervaring hebben en zijn voor 99% in het engels.

Wat je al snel zult merken als je wilt beginnen met yoga, maar niet naar een yogastudio in de buurt wilt of kunt gaan, is dat de gratis video’s die je online vindt niet geschikt zijn voor beginners. 

Verder lezen

3 redenen om Yin yoga te doen

1. Yin yoga richt zich op het versterken van de gewrichten en bindweefsels daaromheen

Bindweefsels zijn anders dan spieren en moeten dan ook anders worden getraind. In plaats van de ritmische samentrekking en ontspanning waardoor de spieren het beste rekken, reageert bindweefsel het beste op een langzame, constante belasting. Als je bindweefsels zachtjes belast door het voor een lange tijd aanhouden van een yin pose, zal het lichaam reageren door ze wat langer, soepeler en sterker te laten worden en dat is precies wat je wilt.

Verder lezen