Blog

Drop The Struggle - Doe meer met meer 'Ease'

Yoga is iets wat je in feite altijd en overal kunt doen. Een simpele ademoefening is al genoeg om jezelf even te ontspannen en eenvoudige stretches die je met aandacht doet helpen voorkomen dat stress zich vastzet in je lichaam. Als je yoga doet met een mindset van 'ease' - rustig aan, voel wat goed voelt voor jouw lichaam, verzachten in plaats van aanspannen - dan zul je snel merken hoe makkelijk het is om die ontspanningsrespons op te roepen.

Verder lezen

GRATIS Goede Start 2017 Programma

Tadadataaa!
Hallo yogi's! We hebben een geweldig programma voor je als je gaat beginnen met yoga en om je te helpen wegwijs te worden op onze site:

Verder lezen

Waarom Yoga op je 'Goede Voornemens' lijst moet

Het is december en de oude (of nieuwe) dagboeken worden tevoorschijn gehaald. Want december is DE tijd voor reflectie en om een plan te maken voor het nieuwe jaar. Een plan voor je familie, voor jezelf, voor een gezond lichaam en een stress-vrije geest. 

De laatste twee zijn gemakkelijk uit te voeren door het opnemen van yoga in je goede-voornemens-lijst. Wij geven je zes goede redenen waarom yoga een van je goede voornemens voor het komende jaar zou moeten zijn. Immers, het is alom bewezen dat deze eeuwenoude manier van leven werkt!

Verder lezen

Yoga Playlist voor de Feestdagen

Sinterklaas, Kerst en Oud-en Nieuw komen eraan! Gezellig met familie en vrienden eten en drinken, misschien wat spelletjes doen. Maar naast gezelligheid levert het meestal ook behoorlijk wat stress op. Kado's kopen, wat trek je aan, wat ga je koken. En tijdens de feestdagen schiet gezonde beweging er vaak bij in. Daarom hierbij een playlist voor beweging en ontspanning, net wat je nodig hebt.

Verder lezen

10 Top Redenen Om Yoga Te Doen

1. Yoga verbetert je immuunsysteem

Elke vorm van beweging is zeer geschikt voor het gezondhouden van het immuunsysteem. Maar yoga's twists, omkeerhoudingen, achteroverbuigingen en kalmerende houdingen stimuleren het lichaam om meer tijd door te brengen in de rust-en-herstel-modus en minder in de vecht-of-vlucht-modus, dat stress en ontstekingen veroorzaakt en het immuunsysteemdrastisch verlaagt.

Verder lezen

Yoga-tips om te onthouden

Ben je net gestart met yoga? Hier een paar tips die je kunt toepassen om je practise optimaal te ervaren en ervan te genieten zonder blessures. Het belangrijkste: doe het rustig aan en forceer je niet.

Nooit vergeten te ademen
Focus op je ademhaling, dat is je gids voor de yogahoudingen. Als je je adem inhoudt verkramp je. Alle bewegingen vloeien voort uit de ademhaling. Door diep in en langzaam uit te ademen werkt je lichaam beter en wordt je hoofd rustiger.

Neem pauze

Verder lezen

Yoga houdingen bij hoofdpijn

Probeer deze yoga-oefeningen voor hoofdpijnklachten eens om de pijn te verlichten.
Conventionele geneeskunde behandelt hoofdpijn met aspirine of ibuprofen, maar dit gaat alleen over de symptomen, niet de oorzaken. Spanningshoofdpijn kan worden veroorzaakt door een aantal problemen, waaronder een slechte houding, spiervermoeidheid, infecties van de sinussen, emotionele onrust, hoge bloeddruk, en nog veel meer. Sommige soorten migraine kunnen echter ontstaan door voedselallergieën en chemische gevoeligheden etc.

Verder lezen

7 ochtendrituelen voor meer vitaliteit

Hoe vaak rol je niet uit bed en check je meteen je smartphone? Merk je dat je bij het wakkerworden je meteen zorgen begint te maken over de taken van de dag?
De manier waarop je de dag begint is essentieel en zet de toon voor al het andere dat nog gaat komen. Zelfs als je het gevoel hebt dat je niet ruim in je tijd zit, kies dan 2-3 van deze yoga-ochtend rituelen en merk het effect. Zelfs vijf minuten iets anders doen kan enorm doorwerken.

1. Kindhouding

Verder lezen

Rebel On dit najaar!

Ook dit najaar hebben we weer allerlei nieuwe cursussen voor je in petto, gefilmd op de mooiste locaties.

Verder lezen

5 geweldige yoga houdingen voor beginners

Het is verleidelijk om je af te vragen wanneer je in staat zult zijn om te doen wat de Instagram yogi's doen, maar geloof me, het is veel belangrijker om te beginnen met de basis en een solide fundament te leggen waarop je jouw 'practise' laat groeien.

Je leert een hele nieuwe manier om met je lichaam en geest om te gaan, dus geef jezelf de tijd om je practise te ontwikkelen. Mijn advies: buitensporige arm balances kunnen wachten. Voor nu, richt je op de basis.

Verder lezen